• JORNADA DE INFANCIA MISIONERA 2024


    Comparto lo que soy
  • CONCURSO INFANCIA MISIONERA 2024


    ¡Participa!
  • EJERCICIOS ESPIRITUALES 2023


    Termina el año en la cuna del patrón de las misiones
  • MEMORIA DE ACTIVIDADES


    Mira todo lo que hicimos en 2022
  • MEDITACIÓN DIARIA


    ¡Reza con nosotros por las misiones!
  • SUPERGESTO


    La revista para jóvenes, ahora en formato 100% digital

Conte de Nadal


 Jesús vol apropar-se a nosaltres, vol estar al nostre costat. Però de vegades ens costa veure i sentir. Només cal obrir els ulls i sentir al cor. Us donem unes pistes...



CONTE DE NADAL
Adaptació de Frei Betto



Era la nit de Nadal. Un àngel es va aparèixer a una família rica i li va dir a la propietària de la casa:

Li porto una bona notícia: aquesta nit el Senyor Jesús vindrà a visitar-la a casa.

La senyora va quedar entusiasmada: mai havia cregut possible que a casa succeís aquest miracle. Va tractar de preparar un sopar excel·lent per rebre Jesús. Va encarregar pollastres, conserves i vi importats.

Tot d'una va sonar el timbre. 

Era una dona mal vestida, de rostre sofert, amb el ventre inflat per un embaràs molt avançat.

Senyora, no tindria algun treball per donar-me? Estic embarassada i necessito treballar.
Però aquesta és hora de molestar? Torneu un altre dia va respondre la propietària de la casa. Ara estic ocupada preparant el sopar per a una visita important.

Poc després, un home, brut de greix, va trucar a la porta.

Senyora, el meu camió s'ha espatllat, aquí a la cantonada. Per casualitat no em podria deixar una caixa d'eines?
La senyora, ocupada com estava netejant els gots de vidre i els plats de porcellana, es va irritar molt:
Vostè pensa que casa meva és un taller mecànic? On s'ha vist molestar la gent així?  Si us plau, no embruti la meva entrada amb aquests peus bruts.

L'amfitriona va seguir preparant el sopar: va obrir llaunes de caviar, va posar xampany a la nevera, va escollir els millors vins del celler i va preparar uns deliciosos batuts. Mentrestant, algú fora va picar de mans. "Serà que ara ja arriba Jesús", va pensar emocionada, i amb el cor accelerat va anar a obrir la porta. Però no era Jesús.

Era un nen esparracat del carrer.
Senyora, doni'm un plat de menjar.
Com et donaré menjar si encara no hem sopat? Torna demà, perquè aquesta nit estic molt enfeinada.

Al final, el sopar estava preparat. Tota la família, emocionada, esperava la il·lustre visita. No obstant això, passaven les hores i Jesús no apareixia. Cansats d'esperar, van començar a prendre els batuts, que al poc temps van començar a fer efecte en els estómacs buits, i la son va fer oblidar els pollastres i els plats preparats.

L'endemà, en despertar, la senyora es va endur un bon ensurt, en trobar-se un àngel al davant.

Un àngel pot mentir? Va cridar ella. Ho vaig preparar tot amb cura, vaig esperar tota la nit i Jesús no va aparèixer. Per què em va fer aquesta broma?

No vaig ser jo qui vaig mentir, va ser vostè la que no va tenir ulls per veure va dir l'àngel. Jesús va estar aquí tres vegades, en la persona de la dona embarassada, del camioner i del nen famolenc. Però vostè no va ser capaç de reconèixer-lo i d'acollir-lo.

0 comments :

Publica un comentari a l'entrada

Ens agraden els comentaris constructius fets amb respecte!